Jeszcze tylko do jutra można wysyłać e-mailem uwagi w ramach konsultacji projektu parkingu podziemnego pod boiskiem Szkoła Podstawowa nr 97. Naszą propozycję uwag do wysłania na adres [email protected] można znaleźć tutaj:bit.ly/spiska-uwagi.
W ciągu minionych siedmiu miesięcy wielokrotnie informowaliśmy o tej sprawie, która bulwersuje wielu mieszkańców Ochoty. Przypomnijmy, że władze miasta chcą kosztem 40 mln złotych wybudować garaż na 400 miejsc postojowych, dezorganizując pracę szkoły i życie okolicznych mieszkańców na rok lub dwa.
Zdecydowany sprzeciw wobec inwestycji wyrazili okoliczni mieszkańcy oraz uczniowie szkoły i ich rodzice podczas spotkań konsultacyjnych (relacja tu:https://
Również przedstawiciele organizacji społecznych skupieni w Komisji Dialogu Społecznego ds. Środowiska Przyrodniczego sprzeciwili się tym planom ze względu na konieczność wycięcia aż 74 drzew na terenie inwestycji, czyli 2/3 tam rosnących. Podnieśli też kwestię wpływu inwestycji na zanieczyszczenie powietrza i jej sprzeczność ze strategią transportową miasta (pisaliśmy o tym tu:https://
Na miejsce inwestycji wskazano (kto wskazał, nadal nie udało się ustalić) okolicę, w której funkcjonują trzy parkingi prywatne, gdzie od ręki dostępne są miejsca (w cenach 280-380 zł miesięcznie). Nie korzystają jednak z nich mieszkańcy, lecz służą one pracownikom dojeżdżającym do biurowców w Alejach Jerozolimskich. Tego samego należy się spodziewać po ewentualnej budowie garażu podziemnego. (Więcej o tym pisaliśmy tu:bit.ly/parking-spiska i tu: https://www.facebook.com/
Jako Ochocianie domagamy się rezygnacji z planowanej inwestycji i podjęcia w zamian następujących działań:
1) nieprzedłużania przez miasto umów dzierżawy – wygasających z końcem tego roku – okolicznych działek, na których działają płatne prywatne parkingi, służące pracownikom biurowców, i włączenia tych terenów do strefy płatnego parkowania, tak aby mogli z nich korzystać mieszkańcy w ramach abonamentu;
2) budowy brakującej jezdni Alej Jerozolimskich w kierunku centrum oraz uwolnienia ulic Niemcewicza i Grójeckiej od ruchu tranzytowego i przywrócenia im lokalnego charakteru;
3) ewentualnej budowy garażu podziemnego pod ww. brakującą jezdnią Alej Jerozolimskich.