I po przejściach naziemnych przy GUS. W 2018 roku Zarząd Dróg Miejskich Warszawa zlecił analizę wyznaczenia kompletu przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wokół skrzyżowania przy GUS. W 2021 mowa była już tylko o jednym przejściu i przejeździe (na wysokości przystanków tramwajowych). Teraz – po kilku latach – ZDM w końcu zerwał umowę z wykonawcą projektu, który nie dotrzymywał terminów.
I wszystko zaczynamy od początku. Dla osób na wózkach aleja Niepodległości przy Wawelskiej nadal jest barierą nie do przekroczenia – jak górski wąwóz, a nie miejska ulica. Brak nie tylko przejść dla pieszych, ale i wind. Jest to także utrudnienie dla osób z wózkami czy seniorów.
Przypomnijmy, że równolegle ratusz od kilku lat sabotuje… planowany właśnie przez ratusz projekt drogi dla rowerów w alei Niepodległości (w tej chwili na dłuższym odcinku jest na tej ulicy rowerowa dziura, czyli teleport). Już w 2020 roku o tym pisaliśmy, na co rzecznik ZDM uspokajał w mediach: „Projektowanie cały czas trwa, więc ścierają się koncepcje i pomysły” [5]. Po czterech lat pomysły cały czas się „ścierają”.