W poniedziałek złożyliśmy uwagi w kolejnym etapie konsultacji projektu uchwały krajobrazowej, nad którą pracuje Urząd Miasta. Działamy w ramach koalicji Żegnamy Reklamy, wspólnie z innymi warszawskimi stowarzyszeniami.
Wnosimy o:
✅ skrócenie okresu przejściowego – chaos reklamowy powinien zniknąć najpóźniej rok po wejściu w życie nowych przepisów, a nie po dwóch latach;
✅ obszar o podwyższonych standardach powinien obejmować całość wszystkich dzielnic centralnych, w tym całą Ochotę – nie zgadzamy się, by na Rakowcu i Szczęśliwicach za Dickensa i Trojdena można było stawiać wielkie reklamy;
✅ mniejsze billboardy – maksimum 9 m2, a nie 18 m2;
✅ całkowity zakaz reklam w postaci wyświetlaczy LED na przystankach i tablicach reklamowych;
✅ uwolnienie ślepych ścian budynków od płacht i bilboardów – murale reklamowe są dla nich dobrą alternatywą;
✅ ograniczenie możliwości grodzenia osiedli – „nie” dla barier dla pieszych.
Teraz czekamy na rozpatrzenie uwag. Kolejnym krokiem będzie dyskusja i przyjęcie projektu w Radzie Warszawy.
Pełna treść naszych uwag: http://ochocianie.pl/…/ZegnamyReklamy.pl_uwagi_krajobrazowa…
Uwagi wnieśliśmy wspólnie z Miasto Jest Nasze, Stowarzyszenie Mieszkańców Miasteczka Wilanów, Rembertów Bezpośrednio, Ruch Sąsiedzki – Targówek, Zacisze, Bródno, Fundacja NASZE Miasteczko, Bemowiacy, Nowy Żoliborz, Sąsiedzi dla Wesołej, Stowarzyszenie Wiatrak, Wola Mieszkańców.
świetnie, że ktoś na to reaguje