Dziś mija termin składania uwag do nowego miejskiego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, które będzie opracowywane. Jest to ogólny plan rozwoju przestrzennego dla Warszawy, z którym muszą być zgodne przyszłe plany miejscowe. Złożyliśmy wnioski i propozycje zmian w stosunku do obecnego Studium. Znaczna część z nich została także zgłoszona przez Zarząd Dzielnicy oraz Komisję Polityki Przestrzennej Rady Dzielnicy.
Wśród naszych wniosków znalazły się:
1) zmiana przebiegu Obwodnicy Śródmiejskiej z Raszyńskiej i Krzyckiego (oraz Towarowej i Okopowej) na Prymasa Tysiąclecia,
2) zaplanowanie tramwaju na Trasie Łazienkowskiej (połączenie Dworca Zachodniego z rondem Wiatraczna),
3) ograniczenie do 30 metrów (tyle, co typowy blok 10-piętrowy) wysokości nowej zabudowy w kwartałach na północ od Filtrów i między Spiską, Niemcewicza i pl. Zawiszy.
4) Grójecka (od pl. Zawiszy do Bitwy), Raszyńska, Krzyckiego, Banacha, Bitwy Warszawskiej – bardziej miejski charakter tych ulic, uniknięcie likwidacji ich skrzyżowań z mniejszymi ulicami (dostosowanie klas wymienionych ulic do stanu rzeczywistego, tj. klasy drogi zbiorczej),
5) Wawelska, Kopińska, Grzymały-Sokołowskiego, Żwirki i Wigury – uniknięcie likwidacji ich skrzyżowań z mniejszymi ulicami (dostosowanie klas wymienionych ulic do stanu rzeczywistego, tj. klasy drogi głównej),
6) rezygnacja z budowy Trasy N-S wzdłuż torów linii radomskiej (co najmniej na odcinku ochockim) i zaplanowanie tam parku linearnego,
7) zachowanie terenu zieleni na całym terenie ogródków działkowych na Rakowcu (obecnie część z nich jest w planie przeznaczona pod zabudowę),
8) zachowanie terenu zieleni na skwerze przy szpitalu na Barskiej,
9) priorytet dla ruchu pieszego w planach miejscowych – gęsta sieć ogólnodostępnych połączeń pieszych.
Pełny tekst naszych wniosków: http://ochocianie.pl/…/Wnioski_do_studium_Stow_Ochocianie.p…
[Grafika: fragment rysunku obecnego Studium]
Trasa N-S by sie przydala. Odciazyla by Bitwy Warszawskiej, Banacha, Grójecką i Żwirki i Wigury na odcinkach ochockich. Myślę, że nie warto z niej rezygnować jeśli chcemy zmniejszyć ruch wewnątrz Ochoty.