Od 2014 roku podnosimy postulat zmian na ul. Grójeckiej. Po czterech latach, na początku nowej kadencji władz samorządowych Warszawy, mamy dobrą wiadomość! Już za rok powinien być gotów projekt zmian po zachodniej stronie ul. Grójeckiej między Bitwy Warszawskiej a pl. Zawiszy. Okazją do tego będzie opracowanie projektu drogi dla rowerów na tym odcinku. Sama inwestycja ma jednak o wiele szerszy zakres. W jej ramach:
✅ liczba pasów ruchu ogólnego na jezdni zostanie zmniejszona do dwóch;
✅ miejsca postojowe będą wyznaczone na obecnym prawym pasie lub w zatokach parkingowych;
✅ zostanie wytyczona dwukierunkowa droga na rowerów;
✅ poprawią się warunki ruchu pieszego – chodniki zostaną wyremontowane i poszerzone tam, gdzie ich szerokość nie spełnia podstawowych standardów, zwłaszcza na południe od Wawelskiej i na północ od Spiskiej;
✅ uwzględniona zostanie przestrzeń potrzebna dla ogródków przyulicznych kawiarni i restauracji;
✅ poszerzone zostaną perony przystanków tramwajowych do minimum 3,5 metra;
✅ zmodernizowana zostanie sygnalizacja świetlna na na skrzyżowaniach z ul. Niemcewicza i Daleką – z uwzględnieniem priorytetu dla tramwajów;
✅ wymienione zostaną latarnie uliczne;
✅ powstaną łączniki dróg rowerowych do ślepych zakończeń ulic Częstochowskiej i Kaliskiej;
✅ zlikwidowany zostanie fragment ścieżki rowerowej przed wejściem na teren Szkoła Podstawowa nr 97 między ul. Spiską a Niemcewicza.
Inwestycja ma być spójna z planowanymi zmianami na skrzyżowaniach Grójeckiej z Trasą Łazienkowską i Częstochowską, a także z budową linii tramwajowej Wola–Wilanów oraz rewitalizacją pl. Narutowicza. Ostateczny kształt projektu będzie również poddany konsultacjom społecznym.
Powyższe założenia są wpisane w warunki przetargu przeprowadzonego przez ZDM (wczoraj otwarto koperty z ofertami, w tym dwie zbliżone do kwoty na ten projekt). To kolejna w ostatnich dniach dobra wiadomość z Zarząd Dróg Miejskich Warszawa. Bardzo nas cieszą planowane zmiany – zgodne z naszym postulatem Przyjaznej Grójeckiej.
Mamy nadzieję, że następnym krokiem będzie zaprojektowanie analogicznych zmian po wschodniej stronie ulicy. Liczymy również na to, że Zarząd Zieleni (Zieleń Warszawska) dopełni tę inwestycję o uzupełnienie drzew do pełnych szpalerów i nasadzenia krzewów. Wówczas cała realizacja przemieni Grójecką z obecnej anachronicznej arterii przelotowej w prawdziwy kręgosłup i centralną promenadę Ochoty.
Pełna dokumentacja przetargu (część VII):https://zdm.waw.pl/zamowienia_publiczne/dpz-113-pn-102-18
Informacja z otwarcia ofert: https://zdm.waw.pl/wp-cont…/…/2018/10/inform.-z-otwarcia.pdf