Transport publiczny to dla nas priorytet, a tramwaje powinny być (obok metra) głównym środkiem szybkiego transportu w Warszawie:
Nowa linia Wola–Wilanów w ciągu ulic Bitwy Warszawskiej–Banacha–Rostafińskich
Od wielu lat wspieramy powstanie tej nowej linii, która zapewni mieszkańcom Ochoty szybki, z ominięciem korków dojazd na Mokotów i Wolę. Obecnie jest gotowa jej koncepcja i trwają prace nad jej zaprojektowaniem. Będziemy pilnować, by doprowadzono tę sprawę do końca, wbrew pojawiającym się głosom niektórych polityków, podważających sens jej budowy.
Zielona fala dla tramwajów na Grójeckiej
Zamierzamy zmienić obecną sytuację, gdy tramwaje tracą cenne minuty na czerwonym świetle. Po zakończeniu wymiany pasażerów tramwaj często stoi na przystanku jeszcze kilkadziesiąt sekund, czekając na zielone światło. Dzięki wdrożeniu zielonej fali codzienna podróż od PKP Rakowiec do pl. Zawiszy może skrócić się o ok. ¼. Analogiczne rozwiązanie powinny być zastosowane na innych głównych szlakach tramwajowych, w tym w Al. Jerozolimskich.
Trawiaste torowiska
Zamierzamy doprowadzić do zastosowania ich na ochockich torowiskach. Zalety to: zmniejszenie hałasu z torów o kilka decybeli, zmniejszenie zapylenia i filtrowanie spalin samochodowych dzięki wprowadzeniu dodatkowej roślinności do pasa drogowego, upiększanie miasta.
Wprowadzenie jako normy przystanków z dojściem do obu krańców peronów
Szybsza podróż transportem publicznym składa się także z drobnych oszczędności czasowych. Obecnie przejścia dla pieszych znajdują się tylko na jednym końcu przystanku. Często zmusza to nas do chodzenia naokoło – wysiadamy z ostatniego wagonu, idziemy do przodu do przejścia, musimy się cofnąć. Przejścia na obu końcach przystanków zapewnią szybsze dotarcie do celu podróży.
Poszerzenie wąskich peronów tramwajowych (np. na przystanku Hale Banacha)
Obecnie część przystanków tramwajowych jest tak wąska, że nie mieści się na nich nawet najmniejsza wiata, a np. osoby z wózkiem mają problem, by przecisnąć się między pasażerami na przystanku.
Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, np. przystanek „wiedeński” na Filtrowej przy Najwyższej Izbie Kontroli
Analogiczny przystanek funkcjonuje na trasie W-Z w pobliżu pl. Zamkowego oraz na Kawęczyńskiej. To wyniesiona jezdnia, która łączy chodnik na skraju ulicy z miejscem wsiadania pasażerów. Ułatwia to pasażerom wsiadanie, a jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo (kierowcy zwalniają, wjeżdżając na podwyższenie jezdni).
Nasz pełny program: bit.ly/program-ochocianie-2018.
Kandydujemy do rady dzielnicy jako KWW Ochocianie.
Kandydujemy do Rady Warszawy jako KWW Miasto Jest Nasze – Ruchy Miejskie (nasza kandydatka: Justyna Glusman).