Ścieżki rowerowe, zieleń, skwery, ławki, uporządkowane parkowanie na jezdni, szerokie i wygodne przystanki tramwajowe, zielone torowiska, jezdnie z dwoma pasami ruchu – takiej Grójeckiej chcemy!
𝗡𝗮𝘀𝘇 𝗽𝗹𝗮𝗻 – to w najbliższej kadencji zaprojektować i zacząć przebudowę Grójeckiej. Zmiany będą dotyczyć odcinka od pl. Zawiszy do Bitwy Warszawskiej (w drugą stronę – od Banacha do pl. Narutowicza). 𝗖𝗼 𝗰𝗵𝗰𝗲𝗺𝘆 𝘇𝗺𝗶𝗲𝗻𝗶ć?
Estetyczna ulica handlowo-usługowa – miejsca na ogródki kawiarniane, estetyczne i stonowane witryny sklepowe.
Podział przestrzeni ulicy dostosowany do realnych potrzeb kierowców, pieszych i rowerzystów. Dwa pasy ruchu w każdą stronę. Parkowanie przeniesione na obecny trzeci pas. Budowa dróg dla rowerów po obu stronach ulicy.
Wygodne szerokie chodniki po obu stronach Grójeckiej, otoczone większą ilością zieleni: szpalery drzew, krzewy i byliny.
Miejska mała architektura – ławki, parklety, stojaki rowerowe.
Poszerzenie przystanków tramwajowych i zielone torowiska.
Przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania z ul. Wawelską – zlikwidowanie nadmiaru pasów ruchu na południowym wlocie i wylocie Grójeckiej do przekroju 2×2.
W zeszłym roku 𝗺𝗲𝘁𝗮𝗺𝗼𝗿𝗳𝗼𝘇ę 𝗽𝗿𝘇𝗲𝘀𝘇ł𝗮 Marszałkowska na odcinku od ulicy Królewskiej do pl. Bankowego. Parę dni temu (po wielomiesięcznych naciskach społecznych) ogłoszono nareszcie zmiany i finansowanie projektu przebudowy Puławskiej – na ulicę bardziej przyjazną pieszym i rowerzystom. Czas najwyższy na Grójecką!
Grójecka, jako główna ulica Ochoty, 𝗽𝗼𝘄𝗶𝗻𝗻𝗮 𝗯𝘆ć 𝗺𝗶𝗲𝗷𝘀𝗰𝗲𝗺 𝘀𝗽𝗮𝗰𝗲𝗿ó𝘄 𝗶 𝘀𝗽𝗼𝘁𝗸𝗮ń mieszkańców, ożywionego handlu i barwnego życia kawiarnianego. Powinna być wizytówką dzielnicy i miejscem przyjaznym dla mieszkańców.
𝗔 𝗰𝗼 𝗺𝗮𝗺𝘆 𝘁𝗲𝗿𝗮𝘇? Przestrzeń ulicy zdominowaną przez dwie szerokie, trzypasmowe jezdnie, które przy skrzyżowaniach jeszcze się rozszerzają – aż do pięciu pasów. Obecny kształt Grójeckiej stanowi pozostałość po czasach, gdy przetaczał się nią do centrum Warszawy ruch z tras katowickiej i krakowskiej. Mało drzew, brak ścieżek rowerowych, wąskie przystanki i wszechobecny beton – chcemy to zmienić!
𝗠𝗶𝗲𝘀𝘇𝗸𝗮ń𝗰𝘆 𝗱𝗼𝗺𝗮𝗴𝗮𝗷𝗮̨ 𝘀𝗶ę 𝘇𝗺𝗶𝗮𝗻 na Grójeckiej i pl. Narutowicza w kolejnych konsultacjach od 2011 roku. Zarząd Dróg Miejskich w 2018 roku rozpoczął prace nad projektem budowlanym przebudowy Grójeckiej, żeby… wkrótce zawiesić prace nad nim. Pretekstem było równoległe projektowanie przebudowy placu Narutowicza przez inną miejską instytucję (które trwa… od 2015 roku: bit.ly/narut-10lat). W rzeczywistości wygląda to na wygraną lobby „betonowego” w ratuszu, które odwleka zmiany na głównych warszawskich ulicach – tak długo, jak się da.
Czy możliwe jest przełamanie obecnego impasu w tej sprawie? Z poziomu dzielnicy – jest to trudne. Dlatego w następnej kadencji liczymy na wsparcie z poziomu Rady Warszawy. Chcemy, żeby – 𝗷𝗮𝗸𝗼 𝗿𝗮𝗱𝗻𝗮 𝗺𝗶𝗲𝗷𝘀𝗸𝗮 – zajęła się tym założycielka Stowarzyszenia Ochocianie, 𝗠𝗮𝗿𝗶𝗮 Ś𝗿𝗼𝗱𝗼ń.
Nasz pełny program: bit.ly/ochocianie-program-2024.
Kandydujemy do Rady Dzielnicy jako KWW Ochocianie + Polska 2050.
Do Rady Warszawy popieramy naszą liderkę Marię Środoń, która startuje jako kandydatka niezależna z pozycji nr 1 na liście Trzeciej Drogi.