„Powstał nowy plan systemu transportowego Warszawy. Jego rekomendacje wzbudziły dużo zastrzeżeń w ratuszu. Autorem jest zespół dr. Andrzeja Brzezińskiego z firmy Transeko, który od lat wykonuje podobne zlecenia urzędu miasta. Wnioski z jego analizy obejmujące okres aż do 2050 r. mają być wsadem do nowego studium rozwoju Warszawy.”
Co to oznacza dla Ochoty?
1)Zgodnie z oczekiwaniami tramwaj w ciągu Bitwy Warszawskiej 1920 r./Banacha został przyjęty jako przesądzony.
2)Utrzymany jest przebieg III linii metra na Ochotę. Ma biec od Dworca Zachodniego, przez Plac Narutowicza, skrzyżowanie Niepodległości i Koszykowej do dodatkowej stacji metra przy Placu Konstytucji. Warto przy tym zastrzec, że „w urzędzie miasta mają wątpliwości, czy firma Transeko właściwie wykorzystała dane z modelu transportowego aglomeracji warszawskiej, który m.in. pokazuje zmiany w demografii miasta i kierunkach dojazdów do pracy. Powtarzają się też opinie, że należałoby wytyczyć całkiem nowy korytarz III linii metra. Powinna raczej przejąć rosnący ruch północ-południe”️️
3) Plan zakłada wyprostowanie Alei Jerozolimskich. Niestety: „w planach eksperci nie uwzględnili jednak postulowanego od dawna na Ochocie tunelu wzdłuż ul. Wawelskiej. Ten końcowy odcinek Trasy Łazienkowskiej miałby tylko zostać przedłużony od ul. Kopińskiej koło Dworca Zachodniego na Wolę.”
4) Niestety autorzy planu opowiadają się za budową trasy N-S przez Ochotę. „Postulują jej budowę etapami: najpierw od Al. Jerozolimskich nad torami PKP przez Odolany do ul. Połczyńskiej, potem do trasy S8 na Bemowie, a na końcu od ul. Marynarskiej na Służewcu i na tyłach osiedli wzdłuż Włodarzewskiej.”
Warto mieć na uwadze, że „Powierzenie planu niezależnemu wykonawcy miało na celu uzyskanie świeżego spojrzenia na kwestie rozwoju transportu. Opracowanie jest teraz przedmiotem wewnętrznych analiz w urzędzie miasta, wkrótce będzie poddane ocenie warszawiaków. Z tego powodu nie może być teraz traktowane jako jednoznaczne stanowisko i ostateczny dokument władz Warszawy.”
Więcej:
http://warszawa.wyborcza.pl/…/7,54420,24439513,jest-nowy-pl…
http://warszawa.wyborcza.pl/…/7,54420,24439587,nowy-plan-tr…
Ciekawe ile będzie trwać budowa tego metra