//Nie wysłałeś jeszcze uwag do projektu garażu na Spiskiej? To już ostatnia szansa!

Nie wysłałeś jeszcze uwag do projektu garażu na Spiskiej? To już ostatnia szansa!

Jeszcze tylko do jutra można wysyłać e-mailem uwagi w ramach konsultacji projektu parkingu podziemnego pod boiskiem Szkoła Podstawowa nr 97. Naszą propozycję uwag do wysłania na adres konsultacje@ztm.waw.pl można znaleźć tutaj:bit.ly/spiska-uwagi.

W ciągu minionych siedmiu miesięcy wielokrotnie informowaliśmy o tej sprawie, która bulwersuje wielu mieszkańców Ochoty. Przypomnijmy, że władze miasta chcą kosztem 40 mln złotych wybudować garaż na 400 miejsc postojowych, dezorganizując pracę szkoły i życie okolicznych mieszkańców na rok lub dwa.

Zdecydowany sprzeciw wobec inwestycji wyrazili okoliczni mieszkańcy oraz uczniowie szkoły i ich rodzice podczas spotkań konsultacyjnych (relacja tu:https://pl-pl.facebook.com/ochocianie/posts/1769533899778998).

Również przedstawiciele organizacji społecznych skupieni w Komisji Dialogu Społecznego ds. Środowiska Przyrodniczego sprzeciwili się tym planom ze względu na konieczność wycięcia aż 74 drzew na terenie inwestycji, czyli 2/3 tam rosnących. Podnieśli też kwestię wpływu inwestycji na zanieczyszczenie powietrza i jej sprzeczność ze strategią transportową miasta (pisaliśmy o tym tu:https://pl-pl.facebook.com/ochocianie/posts/1781753791890342).

Na miejsce inwestycji wskazano (kto wskazał, nadal nie udało się ustalić) okolicę, w której funkcjonują trzy parkingi prywatne, gdzie od ręki dostępne są miejsca (w cenach 280-380 zł miesięcznie). Nie korzystają jednak z nich mieszkańcy, lecz służą one pracownikom dojeżdżającym do biurowców w Alejach Jerozolimskich. Tego samego należy się spodziewać po ewentualnej budowie garażu podziemnego. (Więcej o tym pisaliśmy tu:bit.ly/parking-spiska i tu: https://www.facebook.com/ochocianie/posts/1740973755968346).

Jako Ochocianie domagamy się rezygnacji z planowanej inwestycji i podjęcia w zamian następujących działań:

1) nieprzedłużania przez miasto umów dzierżawy – wygasających z końcem tego roku – okolicznych działek, na których działają płatne prywatne parkingi, służące pracownikom biurowców, i włączenia tych terenów do strefy płatnego parkowania, tak aby mogli z nich korzystać mieszkańcy w ramach abonamentu;

2) budowy brakującej jezdni Alej Jerozolimskich w kierunku centrum oraz uwolnienia ulic Niemcewicza i Grójeckiej od ruchu tranzytowego i przywrócenia im lokalnego charakteru;

3) ewentualnej budowy garażu podziemnego pod ww. brakującą jezdnią Alej Jerozolimskich.