//Skrzyżowanie Niepodległości i Batorego już po przebudowie

Skrzyżowanie Niepodległości i Batorego już po przebudowie

Dziś otworzono przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przez al. Niepodległości przy skrzyżowaniu z ul. Batorego. Dotychczas żeby przejść albo przejechać rowerem między dwiema częściami Pola Mokotowskiego (ochocką i śródmiejską), trzeba było pokonać to skrzyżowanie „na trzy”, tzn. dookoła, trzykrotnie czekając na zielone światło. Dzięki wytyczeniu brakujących pasów i przejazdu można to wreszcie zrobić normalnie, przecinając jezdnię na wprost.

W ramach tej samej inwestycji zbudowano także chodnik, prowadzący od południowego przejścia przez al. Niepodległości do przystanków tramwajowych. Dzięki temu pasażerowie komunikacji miejskiej, żeby dostać się do tramwaju, nie muszą korzystać z przejść podziemnych (wejść na stację metra).

Na skrzyżowaniu przeprogramowano też sygnalizację świetlną. Wydzielono osobne fazy do skrętów w lewo, co powinno znacząco podnieść bezpieczeństwo i zmniejszyć liczbę kolizji. Dostrajanie świateł do śródmiejskiego systemu akomodacyjnego ma potrwać jeszcze do wtorku, 10 grudnia.

Minusem jest jedynie ustawienie świateł dla rowerzystów na nowym przejeździe. Po raz kolejny Biuro Polityki Mobilności, odpowiedzialne za programy sygnalizacji, zastosowało tutaj jednoczesną fazę zieloną dla pieszych i czerwoną dla rowerzystów, zwaną popularnie „choinką”. Utrudniono pokonanie skrzyżowania rowerzystom, żeby ułatwić kierowcom skręcanie na zielonej strzałce, po raz kolejny dając priorytet dla indywidualnego transportu samochodowego zamiast dla transportu ekologicznego.

Mimo tego mankamentu Zarząd Dróg Miejskich Warszawa zasłużył na brawa za dobrą zmianę w tym miejscu – jest zdecydowanie lepiej niż było.