//Park zamiast tranzytowej trasy N-S

Park zamiast tranzytowej trasy N-S

1️⃣ Co z terenem zieleni przy linii radomskiej❓
2️⃣ Czy władze miasta uderzą w Ochotę „autostradą”, a w Warszawę – wtłaczaniem do niej dodatkowego ruchu ❓
3️⃣ Zamiast tego proponujemy park linearny z drogą rowerową w kierunku Służewca 🌳
ℹ️ Władze Warszawy z Koalicji Obywatelskiej wciąż podtrzymują plan budowy trasy N-S – wielkiej trasy, przecinającej Warszawy z północy na południe, po granicy Rakowca i Szczęśliwic. Co więcej – w ubiegłym roku ogłosiły, że chcą wręcz podwyższyć jej planowaną klasę, z drogi głównej przyśpieszonej do drogi ekspresowej, która (pod względem uciążliwości dla otoczenia) w praktyce niewiele będzie różnić się od autostrady.
𝗖𝘇𝘆 𝘁𝗮𝗸𝗮 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗮 𝗷𝗲𝘀𝘁 𝗪𝗮𝗿𝘀𝘇𝗮𝘄𝗶𝗲 𝗽𝗼𝘁𝗿𝘇𝗲𝗯𝗻𝗮 ❓ Naszym zdaniem nie.
❌ Nie rozwiąże żadnych problemów komunikacyjnych naszego miasta. Będzie ona zachętą dla mieszkańców podwarszawskich miejscowości, żeby podczas podróży do stolicy korzystać z samochodu – i to w sytuacji, gdy równolegle do niej biegnie linia kolejowa, która docelowo będzie umożliwiała przesiadki na linie metra. Za to trasa wtłoczy dodatkowy ruch m.in. w Aleje Jerozolimskie.
❌ Trasa N-S będzie też bardzo kosztowna (jeszcze w 2007 roku szacowano ją na 2,7 mld zł, teraz to może być dwukrotnie więcej).
❌ Dla Ochoty oznacza zniszczenie ogrodów działkowych wzdłuż trasy (które są korytarzami ekologicznymi w tym rejonie miasta), wzrost zanieczyszczenia powietrza i hałasu.
Nie zgadzamy się na te pomysły sprzed 30 i więcej lat!
𝗖𝗼 𝗽𝗿𝗼𝗽𝗼𝗻𝘂𝗷𝗲𝗺𝘆 𝘇𝗮𝗺𝗶𝗮𝘀𝘁?
🌳 Na całym odcinku wykonanie parku linearnego dla mieszkańców. Dzięki niemu w naszej dzielnicy zostanie zachowany cenny przyrodniczo teren, a poprzez wytyczenie ścieżek stworzone zostanie dobre miejsce dla spacerów.
🚴 Przy samym terenie PKP zbudowanie drogi dla rowerów poprowadzonej w kierunku Mokotowa. Dzięki niej podróż rowerem z Ochoty do zagłębia biurowego na Służewcu zajmie maksymalnie kilkanaście minut.
🚊 Przeznaczenie zaoszczędzonej kwoty na rozwój komunikacji miejskiej – np. sieci tramwajowej czy przyśpieszenia budowy metra.
Trasa N-S nie ma zapewnionego finansowania. Widnieje jednak wciąż w planach miasta, konsultowanych i wykładanych do publicznego wglądu. 𝗖𝗼 𝘇𝗿𝗼𝗯𝗶𝗹𝗶ś𝗺𝘆 𝘄 𝘁𝗲𝗷 𝘀𝗽𝗿𝗮𝘄𝗶𝗲 𝘄 𝗼𝘀𝘁𝗮𝘁𝗻𝗶𝗲𝗷 𝗸𝗮𝗱𝗲𝗻𝗰𝗷𝗶?
2️⃣0️⃣1️⃣9️⃣: Ratusz zbierał wnioski do nowego miejskiego Studium zagospodarowania (konstytucji przestrzennej miasta). W imieniu mieszkańców Ochoty ówczesna 𝘄𝗶𝗰𝗲𝗯𝘂𝗿𝗺𝗶𝘀𝘁𝗿𝘇 𝗠𝗮𝗿𝗶𝗮 Środoń 𝘇 𝗻𝗮𝘀𝘇𝗲𝗴𝗼 𝗦𝘁𝗼𝘄𝗮𝗿𝘇𝘆𝘀𝘇𝗲𝗻𝗶𝗮, wnioskowała razem z Zarządem Dzielnicy o wykreślenie tej trasy z miejskich planów. Podobny wniosek złożyliśmy jako Stowarzyszenie.
2️⃣0️⃣2️⃣3️⃣: Władze miasta przedstawiły przygotowany projekt Studium. 𝗝𝗮𝗸𝗼 𝗦𝘁𝗼𝘄𝗮𝗿𝘇𝘆𝘀𝘇𝗲𝗻𝗶𝗲 𝗢𝗰𝗵𝗼𝗰𝗶𝗮𝗻𝗶𝗲 złożyliśmy uwagę o usunięcie trasy N-S z projektu i zamianę jej na park linearny. (W przyszłym roku władze miasta prawdopodobnie przedstawią nowy projekt – tzw. planu ogólnego, który zastąpi Studium, co wynika ze zmiany ustawy).
𝗖𝘇𝘆 𝘄ł𝗮𝗱𝘇𝗲 𝗺𝗶𝗮𝘀𝘁𝗮 𝘇𝗺𝗶𝗲𝗻𝗶ą 𝘇𝗱𝗮𝗻𝗶𝗲 ⁉️ Wydaje się to trudne, ale… mamy nadzieję, że w nowej Radzie Warszawy znajdziemy w tej sprawie sojuszników. To właśnie Rada będzie decydować o kształcie planu ogólnego. Założycielka naszego Stowarzyszenia 𝗠𝗮𝗿𝗶𝗮 Środoń 𝗸𝗮𝗻𝗱𝘆𝗱𝘂𝗷𝗲 𝗱𝗼 𝗿𝗮𝗱𝘆 𝗺𝗶𝗮𝘀𝘁𝗮 – na liście Trzeciej Drogi, z numerem 1, jako kandydatka niezależna.
➡️ Startujemy do Rady Dzielnicy jako KWW Ochocianie + Polska 2050. Wkrótce opublikujemy pełny program.